Nejlepší zaměstnavatelé České republiky 2006


Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail to someonePrint this page

Česká pobočka největší světové poradenské a outsourcingové firmy v oblasti řízení lidských zdrojů Hewitt vyhlásila 26. května vítěze již třetího ročníku studie Nejlepší zaměstnavatelé České republiky. Do studie se letos přihlásilo 38 firem, z nichž všechny podmínky pro zařazení do žebříčku splnilo 35 společností. Studie vychází ze zaznamenaných názorů 8 375 zaměstnanců ve zúčastněných společnostech, což reprezentuje zaměstnaneckou populaci více než 20 000 zaměstnanců.

První místo v žebříčku získala společnost Sanoma Magazines Praha. Elitní desítku Nejlepších zaměstnavatelů České republiky 2006 představuje následující žebříček:

  Společnost Obor činnosti
1 Sanoma Magazines Praha s.r.o. Vydavatelství
2 Sun Microsystems Czech s.r.o. Informační technologie
3 ComAp, spol. s r.o. Elektrotechnický průmysl
4 British American Tobacco (Czech Republic), s.r.o. Tabákový průmysl
5 MICROSOFT s.r.o. Informační technologie
6 GlaxoSmithKline, s.r.o. (Pharmaceuticals) Farmaceutický průmysl
7 Merck spol. s r.o. Farmaceutický průmysl
8 Et netera s.r.o. Informační technologie
9 2N TELEKOMUNIKACE a.s. Telekomunikace
10 GE Money Bank, a.s. Finanční služby

 

Studie se mohly zúčastnit společnosti, které mají alespoň 50 stálých zaměstnanců a které na českém trhu působí alespoň dva roky. Účast ve studii byla zdarma. Přímo bylo osloveno více než 400 nejvýznamnějších firem působících v České republice.

Ve studii Nejlepší zaměstnavatelé byli zaměstnavatelé posuzováni na základě tří aspektů – názorů jejich vlastních zaměstnanců, personálních politik společnosti a pohledu jejich nejvyššího vedení. Klíčovým pojmem pro stanovení pořadí společností v žebříčku je tzv. motivovanost (engagement) zaměstnanců. Motivovanost je v průzkumech společnosti Hewitt definována jako stav citového a intelektuálního zapojení zaměstnance do dění ve firmě, který je charakterizován třemi modely chování:

  • zaměstnanci mají silnou vnitřní touhu pracovat pro firmu i v budoucnu;
  • zaměstnanci se o firmě vyjadřují pozitivně před svými spolupracovníky, přáteli, potencionálními zaměstnanci a klienty;
  • zaměstnanci v práci vynakládají mimořádnou snahu a nasazení, které přispívá k lepším výsledkům firmy.

Zaměstnanci všech deseti vítězných firem vykazují vysokou motivovanost a spokojenost se zaměstnáním ve své společnosti. Jejich průměrná míra motivovanosti je 71%, což je o 18% více ve srovnání s průměrem České republiky. Zároveň byla u všech těchto společností zaznamenána vysoká efektivita politik v oblasti řízení lidských zdrojů, které jsou sladěny s obchodními cíli společnosti a jsou pozitivně přijímány zaměstnanci.