Nejlepší zaměstnavatelé České republiky a Slovenska 2004


Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail to someonePrint this page

Sestavení žebříčku nejlepších zaměstnavatelů v České a Slovenské republice si dal za cíl první ročník studie „Nejlepší zaměstnavatelé – Nejlepší výsledky“, pořádané poradenskou společností Hewitt. Do studie se přihlásilo 57 firem, z nichž všechny podmínky pro provedení analýzy a zařazení do žebříčku splnilo 31 společností. Studie ve svých závěrech vychází ze zaznamenaných názorů téměř 5 500 zaměstnanců ze zúčastněných společností, což celkem reprezentuje zaměstnaneckou populaci téměř 29 500 zaměstnanců.

Vítězové, kteří byli oceněni na vyhlašování výsledků 2. dubna 2004 v hotelu Anděl‘s v Praze:

  1. Johnson & Johnson, s.r.o. (Medical Devices)
    – Zdravotnické potřeby, Česká republika
  2. CORE COMPUTER, spol. s r.o.
    – Informační technologie, Česká republika
  3. Pivovar Šariš, a.s.
    – Pivovarnictví, Slovenská republika
  4. TRONET, a.s.
    – Informační technologie, Slovenská republika
  5. GlaxoSmithKline, s.r.o. (Pharmaceuticals)
    – Farmaceutický průmysl, Česká republika
  6. AVON Cosmetics, spol. s r.o.
    – Kosmetika, Česká republika
  7. BRAMAC – strešné systémy, spol. s r.o.
    – Stavební materiály, Slovenská republika
  8. British American Tobacco (Czech Republic), s.r.o.
    – Tabákový průmysl, Česká republika
  9. Plzeňský Prazdroj, a.s.
    – Pivovarnictví, Česká republika
  10. S&T Slovakia, spol. s r.o.
    Informační technologie, Slovenská republika

Nejlepší zaměstnavatelé v České a Slovenské republice se vyznačují velmi vysokou průměrnou mírou motivovanosti svých zaměstnanců (73%). To znamená, že téměř tři čtvrtiny zaměstnanců vítězných společností je silně motivováno a vykazuje následující charakteristiky chování:
– mají silnou touhu být součástí společnosti;
– pozitivně se o společnosti vyjadřují před přáteli, spolupracovníky, potencionálními zaměstnanci a zákazníky; a
– vynakládají mimořádné úsilí, které přispívá k úspěchu společnosti.

Průměrná míra motivovanosti českých a slovenských společností byla 55%, což představuje vysoké číslo v porovnání s ostatními zeměmi. Tento fakt je pravděpodobně dán tím, že převážná většina zúčastněných společností patří k nejlepším zaměstnavatelům na českém a slovenském trhu a jejich zaměstnanci jsou si této skutečnosti plně vědomi.